Науково-методична проблемна тема гімназії:
Формування життєвих компетентностей
гімназистів на основі забезпечення життєтворчості особистості
Завдання семінару:
1.Ознайомити
вчителів з поняттям конфлікту як психологічного феномену.
2.Розглянути
ключові поняття психологічного контексту виникнення конфліктів.
3.Проаналізувати
причини виникнення конфліктних ситуацій.
4.Розглянути
структуру конфліктів, особливості сприйняття та динаміку конфліктів.
5.Розглянути
типи конфліктів у педагогічній діяльності; чинники конфліктів.
6.Опанувати
прийомами і методами управління конфліктами.
7.Визначити
власний стиль поведінки у конфліктах, стиль спілкування, ступінь
врівноваженості у конфліктах, особистісної ригідності, стресостійкості та
невротизації.
Засідання 1 – жовтень 2011
Тема: «Конфлікт як психологічний феномен».
1.Психологія
конфлікту – новий науковий напрям.
а)стрес;
б)фрустрація;
в)криза;
г)конфлікт-як вид
критичних ситуацій.
2.Виникнення
конфліктних ситуацій та конфліктної взаємодії.
а) конфліктна ситуація -
основа будь-якого конфлікту;
б) структура
конфлікту:психологічні складові.
3.Особливості
сприйняття конфліктної ситуації.
4.Динаміка
конфліктів.
5.Практична
робота. Визначення конфліктності особистості та оцінка стилю спілкування.
Засідання 2 – грудень 2011
Тема: «Конфлікти у педагогічній взаємодії»
1.Типи
конфліктів у педагогічній діяльності.
2.Чинники
конфліктів у педагогічній діяльності.
а)психологічні передумови
конфліктів;
б)психологічні джерела
конфліктів;
3.Практична
робота. Оцінка врівноваженості у конфліктах і схильності до нервових зривів.
Оцінка рівня тривожності.
Засідання 3 – лютий 2012
Тема: «Психотехнологія управління конфліктами»
1.Психологічний
контекст управління конфліктами.
а)медіація;
б)управління конфліктами, компоненти управління
конфліктами.
2.Стиль
поведінки учасників як умова і засіб вирішення конфлікту.
Практична
робота. Визначення стилю поведінки в конфліктних ситуаціях.
3.Технології
конструктивного спілкування та раціональної поведінки у конфліктах.
Практична
робота. Визначення психологічного змісту невербальних прийомів.
Засідання 4 – квітень 2012
Тема: «Психотехнології завершення і вирішення конфліктів»
1.Форми
і стратегії завершення та вирішення конфліктів. Візуалізація і картографія
конфлікту.
2.Посередництво
як сучасна психотехнологія вирішення конфліктів.
Практична
робота. Оцінка організаторських і комунікативних умінь і схильностей (КОС-1)
3.Психологія
етапу переговорів у вирішенні конфліктів.
Практична
робота. Оцінка психологічної атмосфери в колективі.